torsdag 15. september 2011

Hipp hurra for Knut!!



Hamars store forfatter, Knut Faldbakken, rundet 70 år den 31. august. I løpet av 1970-tallet etablerte han seg som en av de sentrale forfatterne i sin generasjon med utgivelser som pubertetsskildringen Insektsommer og fremtidsromanene Uår - Aftenlandet og Sweetwater.
Disse bøkene har også blitt filmatisert.


I de siste årene har han gjort oss kjent med overbetjent Jonfinn Valmann på Hamar. Faldbakken debuterte som kriminalforfatter i 2002 med Alle elsker en hodeløs kvinne og siden den gang har det kommet seks kriminalromaner med etterforsker Valmann. Nå er en ny utgivelse like om hjørnet - Natthagen.


Her på biblioteket har vi de fleste av bøkene til Faldbakken, mange også som lydbok. Da er det bare å komme innom for å låne!


2 kommentarer:

  1. Hei! Gikk på skolen i fjor, men har en bok jeg ikke har levert som jeg har fått regning på. Har funnet igjen boka, men lurer på om jeg kan sende den i posten? Hvis jeg sender den til skolens adresse og merker den med at den er til biblioteket. Og legger til en lapp med navnet mitt på.

    SvarSlett
  2. Hei
    Du kan sende boka i posten og merk pakken med biblioteket.

    SvarSlett